miercuri, 21 mai 2008

Ce act este Hotararea 119/2002 ?...

Daca tot apare in headerul hartiilor pe care se presupune ca ar fi Regulamentul selectiei nationale a concursului Eurovision 2008, mi-am zis sa vad cu ce se mananca actul asta. Si cu gugaluirea de rigoare am ajuns aici.

Dar cum eu v-am invatat prost, ca sa nu va chinuiti prea mult sa cititi tot ce scrie acolo, iata esentialul mai jos:



Daca nu vedeti destul de clar..dati click pe imagine si cititi lejer.

Deci... ce legatura au tarifele pentru drepturile de autor si Regulamentul pentru Selectia Finala a concursului Eurovision 2008? Evident, nu? E o legatura indisolubila, asemeni celei dintre Prefectura si pendula. Pendula nu poate bate decat in holul prefecturii. Ceva de genul asta .




Poate sunt eu mai greu de cap, dar semnatura si stampila aia chiar certifica faptul ca cele doua pagini sunt conform cu originalul Regulamentului in cauza ? Hai nu zau...Chiar cu originalul sau cu ciorna?.... ca nu mi-am dat seama... pentru ca eu asta am inteles. Sau certifica doar faptul ca unele asemanari sau deosebiri din hartiile prezentate sunt pur si simplu intamplatoare cu ORIGINALUL? Dar ce ne mai miram..daca pana si Evenimentul zilei scrie ca Romania este tara falsurilor.

HELP ME! Am gasit asta pe net :

Cina ma lamureste e intampla cu cei care au pus textul (pe care il banuim ca ar fi Regulamentul) sub headerul cu numele hotararii 119/2002 ?

PS. Budescu observa si el , pe blogul lui , ca headerul se bate cap in cap cu continutul hartiilor prezentate de TVR pe post de documente oficiale. Pe cand vor prelua si restul ziaristilor subiectul asta tare delicat pentru TVR?

12 comentarii:

TVR ne vrea orbi, surzi si muti spunea...

Hahahahai sa aruncam cu legi.

Cred ca vor sa ne testeze capacitatile de cautare pe google :


http://lex.webis.ro/Ordonanta_Urgenta_121_2002_Guvernul_Ajutor_Social_Asistenta_Sociala_985056c09a9bb173d64d4ed16281bf16_3_1_1_100.html


Foarte interesant.
Cred ca merg pe principiul "un nebun arunca o piatra in fantana si 10 intelepti se chinuiesc s-o scoata".

Iosif spunea...

:)
Nu e ordonanta. E hotarare. Scrie in antet clar. :) Da' de curiozitate ma voi uita sa vad ce zice si ordonanta aia.

TVR ne vrea orbi, surzi si muti spunea...

Este destul de obscura, la hotararea 119/2002 s-a facut referire in cadrul ordonantei. Asa am gasit-o.

Iosif spunea...

rectific

Am fost indus in eroare de ce scria in linkul tau...ca e ordonanta.

Asa e... Numai ca noi nu suntemintelepti. Poate doar niste indivizi aparent dusi cu pluta , care pun intrebari la care ei trebuie sa raspunda corect. Ca de asta sunt platiti. Si daca o fac lautareste, dupa ureche... cica trebuie sa isi faca boccelutsa si sa lase bunatate de fotoliu calduts anexat unui job super bine platit.

bully spunea...

Sa ma gandesc daca am fost pacaliti si in anii trecuti de tvr-isti...cred ca da...numai ca ceea ce hotarau sa iasa la televot coincidea intr-o mare masura cu ceea ce dorea si publicul...pana anul asta , cand a iesit la bataie piesa aleasa de ei si impusa de clanul Tudor ( imbatranea copilul genial si nu mai apuca de Moga si ai lui sa prinda concursul...) si super piesa lui Biondo care a prins instantaneu ( personal am auzit-o doar in finala si m-a dat pe spate )...asa ca au calcat pe reguli si legi si si-au zis : ce-o fi , o fi...vedem dupa...le va fi greu tare cu un personaj ca simpaticul domn Iosif s-o scoata la drum drept...

Maria spunea...

Cei care au facut regulamentul sunt niste incompetenti (daca intr-adevar e un regulament de concurs). Pentru ca eu vad ca acelei fituici ii lipsesc multe. Intre HG 119/2002 si presupusul regulament e o singura legatura plauzibila, oferita de acel alineat referitor la difuzarea pieselor in scopuri comerciale inainte de o anumita data. Dar ce intentii or fi avut autorii regulamentului de l-au legat de un act normativ in vigoare? Banuiesc ca doreau sa se puna la adapostul cald al unei hotarari care sa impresioneze prin simpla ei consemnare. Daca au gandit asa, atunci e rau pentru ei. Ne cred prosti, refuzand sa inteleaga ca din februarie si-au pierdut chiar acei clienti cu un IQ ceva mai ridicat... Gogosile astea nu pot fi vandute unor oameni care stiu sa faca analogii, stiu unde sa se infomeze si inteleg un text de lege.

Sa revin la texte. Am observat ca foile scanate, puse la dispozitie de reprezentantii SRTV sunt printate de pe net, de la adresa
http://www2.tvr.ro/eurovision/regulament.php
Greselile tronau de cave vreme pe net, dar nimeni nu s-a sinchisit sa le indrepte. Incompetenta.
Ma mai enerveaza urmatorul enunt: ,,Prin inscrierea in aceasta competitie participantii sunt de acord cu toate prevederile regulamentelor de concurs." Nu inteleg ce cauta forma de plural ,,regulamentelor"! alaturi de singularul ,,concurs"! Un singur concurs cu mai multe regulamente? Si, daca e asa, care sunt celelalte regulamente?! Balbaiala sau incompetenta. Menita sa ne incurce in rezolvarea puzzle-ului legislativ.
Dupa cum arata hartiile acelea nu vad cum pot avea forta juridica, fiindca actului original i-ar lipsa toate datele de identificare, asa cum a scris si domnul Budescu. Nici stampila sau semnatura indescifrabila nu confirma nimic, pentru ca oricine isi poate face astazi o stampila, pe care sa scrie orice. Actul ar fi trebuit sa aiba si stampila SRTV, numele clar si functia celui care raspunde pentru conformitate.

Revin la HG 119/2002. Se stie ca acest tip de texte normative sunt ierarhic inferioare legilor si nu pot fi emise decat pentru organizarea executarii prevederilor acestora. Dar asta nu conteaza, deocamdata. Litera 5 de la Anexa 1 imi atrage atentia. Imi lipseste insa o informatie: artistii sunt platiti pentru participarea lor la concursul national? Daca nu, atunci lucrurile sunt ceva mai bulversate si lasa loc speculatiilor. E posibil ca acuzatiile de difuzare, inaine de 1 oct. 2007, a piesei desemnata castigatoare sa fi declansat mai multe in TVR? Si aceasta sa explice si atitudinea lor placida fata de promovarea piesei? Raman intrebari deschise. Poate vom primi vreodata raspunsuri la ele.

Cat priveste perla ,,castigaumulate toare", sunt convinsa ca se vor apara invocand o greseala de redactare. Eu vad acolo insa o eroare determinata de procedeul copy/paste. (De unde or fi dat paste?!) Cei care scriu mult in word stiu ca se pot intampla astfel de alipiri nedorite. Anticipez aceasta reactie, mai ales dupa ce am inlaturat orice logica si am cazut in gandirea lor rudimentara. Nu m-ar mira nici sa bagatelizeze demersul initiat.

Intr-un text cu pretentie normativa nu au ce cauta, sub nicio forma, greseli de redactare sau forme inadecvate, ambigue, care sa provoace deruta. Obligatia claritatii semantice se incumba oricarui autor de astfel de texte.

Nu stiu daca a mai descoperit cineva pana acum un articol din 29.08.2007 despre schimbarile preconizate pe atunci in regulamentul concursului. Nu uitati ca toate aberatiile acelea se puneau la cale intr-o vreme in care majoritatea eram in vacanta, fara a putea reactiona:
http://www.jurnalul.ro/articole/
100985/tvr-schimba-eurovisionul
(Pentru a incapea toata adresa am dat un spatiu inainte de 100985. Va rog sa-l stergeti pentru a o putea accesa.)

Iosif spunea...

pot accepta ca l-au copiat de pe internet, dar nu pot accepta o chestiune premeditata: listarea celor doua pagini cu un header voit mincinos. Poate cineva din TVR sa spuna de ce apare numarul ala de Hotarare si numarul de Monitor Oficial pe foile cu textul potentialului REGULAMENT? Poate scuza ceva faptul ca apar cele doua numere in header? Sa nu vina cineva sa spuna ca nu a aavut TVR-ul doua coli albe si au fost nevoiti sa listeze pe hartii pe care erau doar antete dintr-alea. Chiar daca ar fi asa... e ridicol si inacceptabil pentru o institutie ca TVR sa prezinte documente " oficiale" pe hartii uzate. Asta e parerea mea.

Maria spunea...

Iosif, nimeni din TVR nu o sa raspunda la intrebarile astea pentru ca si-ar recunoaste propria culpa! Din februarie incoace o tin cu nerusinare pe a lor.
Parerea mea e ca numarul de Hotarare si numarul Monitorului Oficial apar pe aceeasi foaie cu Regulamentul numai ca sa ne ia ochii, SA NE INDUCA IN EROARE, sa ne determine sa credem ca Regulamentul decurge in mod firesc dintr-un act normativ! Cred ca nu s-au asteptat ca cineva sa se documenteze...

Iosif spunea...

Pey ai pus punctul pe I. TVR-eii poate nu vor sa imi raspunda mie sau tie sau mai stiu eu cui , in mod personal. Insa partea tragica pentru ei e ca CNCD-ul e o autoritate de stat si nu prea vad eu cum nu ar putea sa ii raspunda acesteia. Si pana acum nu am identificat nici macar o singura posibilitate pt ei de a scapa ca prin urechile acului. Iti dai seama ca urmaresc cu mare atentie ce raspuns voi primi de la CNCD si ca stiu foarte bine care sunt posibilele alternative legale. Si sincer nu cred ca cineva din CNCD poate fi atat de lipsit de ratiune incat sa incerce sa ii acopere pe cei din TVR. Cel putin asta cred ca ar fi cursul firesc al lucrurilor.

Maria spunea...

Fii convins ca sunt multi alaturi de tine care asteapta cu acelasi interes rezultatul.
Va fi cu adevarat bine numai atunci cand se va face o schimbare radicala de garda in TVR. E nevoie de oameni noi, cu o viziune larga, care sa nu mai aiba legaturi cu un trecut obscur.

Iosif spunea...

Ce va fi dupa ce se termina toata povestea asta , nu stiu. Cert e insa ca oricine va lua locul celor care vor cadea acum, va fi cu mult mai atent la fiecare pas pe care il va face. Si asta pentru ca nu o sa le scape " morala" acestui scandal.

Anonim spunea...

numai sa aiba povestea asta o morala, ca tare mi-e teama ca o sa scape si de data asta cumva...

tocmai am citit pe situl antenei 3 reactiile unor "mari patrioti romani in viata" care locuiesc bine mersi sau muncesc in strainatate. ei isi permit sa-l faca albie de porci pe cel care a scris despre copiuta care merge in finala eurovision.

cret...ii astia chiar nu-si dau seama ca sunt/suntem furati cu nerusinare sau nu le pasa?

drept sa va spun, folosind argoul, mi se rupe de melodia aia penibila. puteau sa se duca la eurovision si cu "zdreanta", numai sa nu fie plagiata si sa nu ma fure pe fata, si mai ales sa nu-si ascunda sovinismul si xenofobia sub masca patriotismului.

cred ca asta e ceea ce nu inteleg acei homo sapiens fosilis de se dau mari patrioti si ne infiereaza cu furie "proletara" pe cei care nu acceptam sa fim furati, adica pe cei care criticam participarea romaniei la concursul amintit.

respecte, domnule kiss
RM