vineri, 29 februarie 2008

Din ciclul "Ce face pisica in nisip?", partea a 5-a

Astazi am avut o zi destul de plina. Pe alocuri stupefianta, pe alocuri bulversanta si pe ici pe colo reconfortanta. De ce reconfortanta? Pentru ca am inteles unele lucruri aparent greu tangibile,chiar ferecate. Si asta se datoreaza multor oameni necunoscuti mie, dar care au ajuns sa ia atitudine in fata unor lucruri care frizeaza bunul simtz.


Pe la ora 10 si un pic am fost sunat de la Consiliul Nationalpentru Combaterea Discriminarii. Un domn dragut m-a abordat ca sa ii mai furnizez niste date pentru ca dosarul in cauza sa isi urmeze cursul firesc. Cu aceasta ocazie mi-a comunicat ca termenul legal pentru rezolvarea unei sesizari de discriminare, indiferent de natura ei, este 90 ( nouazeci) zile. I-am spus apoi ca am vorbit in urma cu cateva zile ( pe 27.02.2008) cu o colega de-a dansului care mi-a spus ca se incearca rezolvarea intr-o saptamana de zile. Mi-a replicat ca e posibil sa se intample asa daca asa mi s-a spus, dar eu sa am totusi in vedere ca termenul legal este de 90 de zile. Real sau nu, nu stiu daca e asa, pt ca nu am atat timp fizic ca sa fac sa ma dcoumentez si in privinta acestor termene. Oricum, saptamana viitoare voi suna ca sa vad in ce stadiu sunt cu acest dosar.

Si pentru ca tot era le telefon am pus o intrebare intrebatoare:

"Dumneavoastra va pronuntati si asupra sesizarilor de xenofobie sau va pronuntati numai asupra sesizarilor de discriminare?" Au urmat 10 secunde de pauza. :) Le-am intrerupt intrebandu-l daca din punctul lor de vedere xenofobia pica in aria lor de competentza sau in cea psihiatrica. Mi-a raspuns , vadit usurat, ca aceasta este de domeniul psihiatriei.In mod cert ! Upssssss.....
I-am spus ca ma intereseaza sa stiu exact cum sta problema pentru ca am un blog (asta, de care stia ;) ) si ca vreau sa abordez si aceasta tema aici. I-am multumit pt clarificare si i-am dorit o zi buna.

Am ramas pe ganduri o buna bucata de timp, gandindu-ma ca de fapt, daca xenofobia e o BOALA PSIHIATRICA( si chiar e asa), nu ar fi mai cinstit si mai corect din partea mea ca sa ii intreb pe membrii juriului care i-au depunctat pe cei de la Biondo daca sufera de asa ceva? Pentru ca nu vreau sa ma leg sub nicio forma, dar chiar sub nicioforma de niste oameni bolnavi psihic. Si apoi, nu vreau sa va dezinformez spunand ca Dl. Socaciu , care aici e dat doar de exemplu si nu ca ar fi asa, este Xenofob, cu alte cuvinte "frica de tot ce este strain". Si intrebandu-i pe membrii in cauza din acel juriu despre problema asta as putea sa stim cine e in deplinatatea facultatilor mintale si cine nu. Asa ca, pentru ca vreau sa fiu corect informat ca sa va pot informa corect , la randul meu, m-am hotarat sa fac un lucru inedit:

Saptamana viitoare voi incerca sa intru in contact direct cu toti cei in cauza si o sa ii intrebdaca sunt sau nu xenofobi: Din punct de vedere medical vorbind, daca le este sau nu le este frica in vreun fel de tot ce e strain. Sa intelegem si noi care sunt totusi resorturile care au dus la subaprecierea de moment a trupei suedeze.
Vreti sa aflati lucrurile astea din gura lor ? Eu unul...DA.

==============================

Nu ma voi focaliza din nou pe comunicatul dat in cursul zilei de ieri de catre TVR, dar totusi ma vad nevoit sa fac o serie de remarci. Obiective cred eu.

1.Faptul ca acest comunicat a fost distribuit la toata mass-media romaneasca, ba chiar si in afara tarii, denota ca TVR-ul este interesat ca "fatzada"sa sa fie impecabila. Din pacate doar fatzada, nu si substanta sa. Spun lucrul asta uitandu-ma la primul chestionar din dreapta, in care va intreb pe voi daca vi se par pertinente comentariile mele legate de acel Comunicat de presa lamuritor, pe care onorabila institutie l-a difuzat acolo unde era cazul in afara si cam peste tot in Romania. Referitor la comentariile mele, ma intreb de ce toti cei din TVR tac chitic? Ca porcul in papusoi. Vad ca 98 % din repondentii la chestionar sunt de acord ca pertinenta este caracteristica comentariilor mele. Nu e ciudat ca o institutie atat de mare cum este TVR-ul, care are resurse finaciare, umane si logistice atat de puternice sa TACA in fata unor asemenea comentarii? Sa fie de vina doar musca de pe caciula sau e doar faptul ca factorii de decizie sunt cu capul in nisip si coada in sus, catre Steaua Polara?

va las pe voi sa spuneti de ce nu vor sa raspunda, desi ei stiu ca eu stiu ca le sunt ca un cui in talpa.

2.Pentru ca este absolut inechitabil raportul de resurse dintre TVR si mine ca persoana fizica si pentru ca eu nu dispun de atata timp de care as avea nevoie pentru ca opiniile mele vis-a vis de acest comunicat TVR sa ajunga la cei interesati, ma poate ajuta cineva in sensul traducerii in limba engleza? Si daca considerati ca aceste comentarii sunt absolut juste, puteti sa le dati mai departe cui considerati voi, fara nicio restrictie din partea mea.

Cu asta am incheiat micile precizari pe tema comunicatului TVR de ieri.

==============================

Al treilea lucru important care mi-a marcat ziua a fost urmatorul comentariu preluat de pe http://budesh.blogspot.com :

" Anonim spunea...

deci, ca sa lamuresc putin lucrurile de la bun inceput: fac asta doar ca sa va arat ca cei din Rednex, care au vindut peste 10 milioane de discuri in toata lumea larga au simtit discriminare pe propria piele in Romania, chestie care nu cred ca au mai simtit-o in alta parte. si asta NU din partea poporului roman, pe care-l IUBESC, ci din partea TVR. Unul din componentii Rednex a tinut un jurnal in care si-a scris toate gandurile legate de experienta Eurovision si l-a publicat intr-un ziar suedez. chestie care poate fi citita de toaaaaata lumea!
nu voi traduce tot pentru ca e foarte mult doar esentialul legat de tot acest circ.
prima parte vine in catva secunde

29 februarie 2008 18:02
Anonim Anonim spunea...

ORIGINAL:
Vinner gör ett bidrag som sjunger en duett i tappningen opera/pop.Låten
är riktigt bra och är en värdig vinnare. Vad som gör mig till ett stort
frågetecken, men samtidigt inte förvånad är när jag får höra att
biljetterna till Athen i Grekland, där vinnarna ska göra promotion redan
nästa vecka, var bokade redan i fredags i deras namn. Dom som vann
alltså. Jag är efter denna långa tid i Rumänien nu helt övertygad om att
TVR1 och juryn bestämmer vem som ska representera Rumänien i Belgrad i
maj. Det är ju därför man lägger telefonomröstningen först.


TRADUCERE:
Cistigåtoare e o pieså care se cintå in duet si e un gen de opera /pop. Piesa e bunå si este un cistigåtor demn. Ceea ce må face sa am un mare semn de intrebare, desi in acelasi timp nu må uimeste, este så aud cå biletele spre Atena Grecia, unde cistigåtorii vor face promotie såptåmina viitoare , au fost rezervate deja de vinerea trecutå in numele lor. Adicå cei care au cistigat acum. Eu sint convins acum, dupå acest lung timp in Romånia, cå TVR1 si juriul hotåråsc cine va reprezenta Romånia la Belgrad in mai.De aceea se plaseazå televotul inainte.

29 februarie 2008 18:05
Anonim Anonim spunea...

PARTEA A DOUA:
ORIGINAL:
Men ja ä intä bittär! Jag är faktiskt glad att vi inte vann. Vinnaren ska ju som sagt direkt åka ut på en omfattande promotionturné i Europa och det hade varken jag eller någon annan i bandet pallat med just nu.

TRADUCERE:
Dar eu nu sint amårit. Sint de fapt bucuros cå nu am cistigat. Cistigåtorul, dupå cum am spus, va pleca direct intr-un mare turneu promotional in Europa si nici eu nici altul din banda nu am fi fost in stare acum.
COMENTARIU EU:
mare respect pentru bunul lor simt

29 februarie 2008 18:16
Anonim Anonim spunea...

3.

ORIGINAL:
Lars Säfsund, som också går under namnet ”Billy Joe Jim Bob” från vår sommarturné 2006 där han var med och körade är fortfarande lika underbar att lyssna på. Tillsammans med Jan och Mattias så slår dom ”Il Divo” på fingrarna och det ska bli kul att följa deras nya karriär.


TRADUCERE:
Lars Säflund sau cum i se mai zice ”Billy Joe Jim Bob” din turneul nostru de varå 2006 unde a fåcut cor, este in continuare la fel de minunat sa-l asculti.Impreunå cu Jan si Mattias il ”bat” pe Il Divo cu usurinta si va fi amuzant de urmårit cariera lor cea nouå.

29 februarie 2008 18:27"


Pentru moment doar atat, pentru ca nu mai am cuvinte din cauza celor subliniate de mine cu bold din aceste mesaje.

Daca puteti sa comentati..chiar va rog. Eu ma gandesc in continuare de ce pisica e ca strutzul ce se simte vizat de o iminenta eutanasiere.

5 comentarii:

denise spunea...

mi-am cam pierdut sperantele ca se va rezolva acest caz.pana la urma se mai poate face ceva?sau trebuie sa ne resemnam?despre petitie nu se mai aude nimic?

Iosif spunea...

eu nu sper decat sa pot spune ce am in cap in legatura cu chestia asta. Aici de fapt nu mai prea e vorba de Biondo ci de niste principii si conventii care au fost calcate in picioare. Accepti asta?
Sunt sigur ca stii expresia asta celebra "Nu cauta 1000 de motive ca sa nu faci un lucru. Cauta un singur motiv pentru care sa il faci". Eu am motivul asta: e fetitza mea de 5 ani. Peste ani de zile, cand va fi mare, daca eu sunt bleg acum si accept sa inghit orice galusca, crezi ca se vor schimba prea multe pentru viitorul ei? Gandeste-te la asta. Eu unul m-am saturat de jocurile de culise si de baietii "destepti"

moniq spunea...

Inseamna ca nu o sa rezolvam sa obtinem un raspuns in timp util, asa ca nimeni nu se baga, ca mai fac aia de la tvr cum le dicteaza bila, mi-e greata de toti .Eu nu eram genul care se uita la eurovision, insa din greseala in sambata semifinalei i-am auzit pe baietii de la Biondo cantand , si mi-am spus mama ce tare canta, asta dupa ce am ascultat melodia lor."Astia sigur castiga".Abia seara cand m-am uitat la toata semifinala ca sa ii vad pe ei,fiind pe pozitia 11, am auzit sunt suedezi..."a, nasol, e super melodia, dar nici o sansa"mi-am spus"cine sa-i voteze pe ei, in afara de cativa carora chiar le-a placut melodia?"?Apoi am vazut ca se situau pe primul loc "wow!au sanse!mai sunt si oameni care apreciaza o piesa buna, nu sunt singura"mi-am spus...si asa am trait cu visul ca va castiga Biondo, pana in seara finalei, cand idioata aceea "sunt niste titluri care nu invinovateste pe nimeni" a spulberat totul,ca la SoCACIu nu am fost atenta -dadusem sonorul la minim , de teama, sa nu aud,vad note mici.Urat, nu stiu sincer daca se mai poate rezolva ceva sa descalificam piesa prapastie, dar ma intorc sigur la vechile practici.Fac ceva pe eurovisionul lor, si pe cerbul de aur si pe tot ce inseamna tvr...nu vreau sa mai aud de asta.....EVER

A, am uitat sa va spun, aseara era o emisiune interesanta la antena2, undeva sper miezul noptii,despre invatamantul din Romania...tot timpul "umbla" un mesaj jos ce spunea sa trimitem mesajele, opiniile, intrebarile noastre pe tema discutie la nr.Blabla.Eu ca om responsabil, pt ca intentionez sa am si eu un copil cat de curand si ma roade halul sistemului de invatamant, am trimis un mesaj-intrebare....Ia ghiciti.Si asa nu trimitea nimeni mesaje, administratorul nu mi l-a afisat, moderatorul nu mi l-a citit, banii mi i-au luat.
Concluzie: Intrebau 2-2 si jumatate de ce nu i-am votat in finala pe Biondo?Cum naiba daca administratorul are grija sa nu se ia in calcul?Mai ales la o MIZA asa de mare, pardon, o asemenea CAPODOPERA prapastuita

Iosif spunea...

eu zic ca problema se va rezolva pe cale legala, chiar daca nu maine. Deja exista numar de inregistrare si asta e un prim semn ca lucrurile nu stau in loc. Cred ca totusi 10000 de oameni au dreptul sa stie de ce si cum s-au intamplat lucrurile la Eurovision. Si vor afla.

moniq spunea...

Sa speram, sa dea Dumnezeu

Noapte buna