duminică, 2 martie 2008

Din ciclul "Ce face pisica in nisip?", partea a 6-a, din strainatate

Acest episod este compus in intregime din comentariul unui roman din Germania, care la fel ca mine si ca oricare alta persoana care nu este de acord sa fie catalogata ca frustrat, si-a facut public mesajul pe care l-a adresat Televiziunii Romane.

Il rog pe cel care a postat acest mesaj pe blogul lui budesh , sa ma ierte ca public mesajul acestuia mai jos, asa cum imi cer scuze si lui Florin Budescu pentru acest lucru. L-am postat si aici pentru ca vreau ca cititorii acestui blog sa il poata lectura fara sa navigheze prea mult.



" Scrisoare catre TVR...a fost trimisa astazi:

"Stimabililor,

Va anunt ca, parte din demersul inaintat dumneavostra a fost cuprins intr-un document foarte amplu ce a fost trimis atat la EBU cat si altor institutii abilitate sa faca lumina in cazul acestui urat, si nemeritat pentru Romania, scandal.
Nu mai zabovesc sa ma enumer toate cauzele care stau la baza dezamagirii mele vis-a-vis de TVR ca insitutie. ci doar a catorva.
Eu locuiesc in afara tarii, iar TVR international era unul din posturile pe care le priveam constant, prin internet, dar am renuntat la acest provilegiu, si nu doar datorita faptului ca ne reprezinta Nico şi Mirita la Eurovision si nu Biondo...eu preferan defapt alt cantec, nici unul din cele doua, asta pentru a nu ma acuza de subiectivism.
Personal m-am simtit profund jignit de institutie la emisiunea de dupa finala Eurovision, toti cei denumiti de lume "dinozauri", eu nu imi permit sa pun etichete, o fac altii, neinvatand in atatia ani dupa revolutie, ca in Romania trebuie respectata parerea fiecaruia, toti avand dreptul la opiniii.
Cum poti sa inchizi gura, public, acelora care au alte pareri decat ale dumneavoastra? Iar ciresa de pe tort este fara echivoc momentul in care am fost denumiti, grobian si abject, frustrati. Pai domniile voastre nu respectati niciun telespectator, functionati in continuare pe comunistul principiu de "uber alles", considerand ca aveti puterea cuvantului prin simplul fapt ca va numiti TVR!
Sunt foarte neplacut surprins, este opinia noastra de simplii spectatori, asa am considerat de cuviinta sa actionam, pe mine personal nu m-a fortat nimeni sa semnez nicio petitie, dar am facut-o. Probabil ca ea nu va schimba viitorul, permiteti-mi sa fiu ironic, "luminos" al celor doi reprezentanti ai Eurovision, dar ideea era alta, nu stiu daca ati prins exact substratul.
In definitiv continuati sa va complaceti intr-un adevar fals, Eurovision fiind un concurs de cantece si nu de natiuni, "Eurovision Song Contest", si continuati sa indepartati lumea de dumneavoastra intr-un mod constant si agresiv. Pana mai ieri o faceati din umbra, acum o faceti agresiv, jignindu-ne. Suntem probabil cu totii nste frustrati si indolenti, cei care nu impartasesc adevarul dumneavostra.
Este liberatea cuvantului si a opiniei. Ati auzit de aceste reguli de baza ale democratiei si globalizarii? V-ati bucurat cu toii banuiesc ca suntem azi "ieuropieni" precum va place sa spuneti, dar nu dovediti decat contrariul. Nationalismul, antisemitismul, xenofobia si ura au apus demult in Europa, UE functionand pe principii total diferite decat cele ale dumneavoastra. Nu realizati asta?
Un lucru puteati sa faceti sa va spalati rusinea, pe care si dumneavoastra o recunoasteti indirect, aceea a masluirii votului. Puteati veni in fata lumii si sa cereti scuze publice pentru "micile erori" si "scapari" din timpul finalei, dar si scuze acelora pe care i-ati jignit si sa va deziceri de ura si rasism. Macar atat, iar lumea intelegea ca sunteti totusi o institutie cu coloana vertebrala. Dar nu ati facut-o si nici nu o sa o faceti....eu personal nu pot intelege cum dumneavoastra, angajati ai TVR, acceptati sa luati partea unor personaje din afara institutiei, in detrimentrul imaginii acesteia?
Si nu in ultimul rand, va intreb...dumneavoastra ati urmarit interviurile celor doi "crai de la rasarit" in Grecia? Nu v-ati simtit facuti de ras in fata a milioane de telespectatori? Domniile lor nu sunt in stare sa lege 2 cuvinte in limba engleza!!!! Limba pe care si un copil de clasa I trebuie sa o cunoasca...este elementar ca macar limba engleza sa o cunosti...Mie mi-a stat inima in loc vazandu-i cum se fac de ras, implicit cum fac natia noastra de ras. Si nu doar lipsa cunostintelor elementare de limba enngleza frapeaza...dar si comportamentul degradant al acestora. Va intreb, va reprezinta? Nu va simtiti putin "frustrati", nu sunteti tentati sa spuneti, cand ii vedeti dand aceste interviuri, ca acestia nu va reprezinta?
Si ultima intrebare, deloc retorica: Nu v-ar fi facut placere sa aduceti Eurovisionul in Romania? Prin orice mijloace? Conta atat de mult cu ce melodie vine Eurovisionul la noi? Biondo erau creditati pe toate site-urile straine in primii 3 sau chiar pe locul I-ii. Ati urmarit sa vedeti preferintele tuturor fanilor din Europa, pe cele mai vestite site-uri de acest gen, vis-a-vis de melodia "Pe o margine de lume"? Dezastruoasa, suntem creditati cu cele mai mici sanse posibile, ar fi umilitor sa nu iesim nici din semifinale. Atunci va veti simti cu adevarat romani? Conta ca o melodie straina ar aduce Eurovisionul in Romania? Nu conta, caci de vreme ce era aici, le puteam demonstra tuturor ce inseamna Romania cu adevarat! Puteam arata lumii intregi de ce lucruri minunate sunt in stare romanii si puteam de asemenea concepe cea mai buna melodie posibila pentru acea editie..se puteau reuni toti compozitorii si "dinozaurii" la un loc si sunt sigur ca concepeau o melodie traznet. Asa...vom ramane doar cu o necalificare in semifinale, cu rusinea unui scandal ce este perpetuat an de an la noi, cu rusinea neputintei...
Voi ne acuzati de tradare de tara? Aveti idee ce spuneti? Cum puteti sa ne jigniti inasemenea hal? Romania este tara unde ne-am nascut, crescut si format! Nu este alta tara in lume ca Romania! Dar, noi nu ne tradam tara, dimpotriva...nu acceptam ca mediocritatea sa se lege de numele tarisoarei noastre. In cele din urma tradatorii sunteti chiar domniile dumneavostra, calcati pe cadavre pentru orgoliul personal, neluand in calcul faptul ca aceasta actiune a dumneavostra aduce Romaniei doar critici, imagine negativa si multa rusine in afara.
Eu locuiesc in Germania, are rost sa va descriu ce spun nemtii despre acest scandal? Sau ce scriu ziarele? Nu o fac, v-ar crapa si domniilor dumnevoastra obrazul de rusine! Mie unul mi-a fost mare rusine... Sincer. Dar sunt roman si ma mandresc cu asta indiferent de situatia jenanta in care ne puneti pe toti!
An de an mi-am cheltuit o gramada de bani votand pentru Romania al concurs...IN GERMANIA AVEAI POSIBILITATEA SA TRIMITI 20 DE VOTURI DE PE UN SINGUR NUMAR!!!! Eu trimiteam cate 40, 60 de pe numere diferite....aveti idee cat costa? Si asta doar pentru ca sunt roman!
Anul acesta nu voi vota pentru Romania, din simplu fapt ca m-ati jignit direct, public si datorita faptului ca voi nu reprezentati Romania...deloc...reprezentati doar interese rusinoase. Am sa votez pentru Moldova si de 100 de ori daca am sa am posibilitatea, pentru ca ei sunt tot romani de ai nostrii, poate mai romani ca dumneavostra. Asta pentru a nu fi, suburban, acuzat de dumneavoastra de tradare de tara! Nu sunteti constienti ce inseamna tradare de tara! Voi ati tradat-o, sincer va spun si cu tot respectul.
Adio TVR, cu voi am aparut pe lumea asta, cu voi am crescut, cu voi m-am format...dar nu voi muri cu voi in brate! Ati pierdut inca un telespectator pentru totdeauna. O fi mult? O fi putin? Probabil veti spune ca este insignifiant...o fi! Dar ca mine sunt multi altii!
Cu tot respectul ce vi-l port, va doresc...nu stiu ce ar trebui sa va doresc. Dar nu am sa cad in grobianismul dumneavostra ci dimpotriva. Va doresc deci tot binele din lume.
Cu consideratie,

ing.dipl.Mgeol. Calin Paul Racataianu
-geologist-
------------------------------------------
GeoZentrum Nordbayern
Angewandte Sedimentologie
und Bausteinforschung
------------------------------------------
Universität Erlangen-Nürnberg
Löwenich Straße 28"

02 martie 2008 12:37
"

3 comentarii:

modelul romanesc spunea...

Iata ca dupa atatia ani,biondenii ,i-au dat dreptate conducatorului iubit ,Ion Iliescu,care imediat dupa revolutie explica poporului roman cat de potrivit si necesar ar fi la noi in tara modelul suedez..asadar biondenii sau iliscienii ar trebui decorati de domnul presedinte de onoare PSD,caruia dupa ani de cautari
i-au satisfacut dorinta..
Petitia este intr-adevar modelul suedez dorit de dl Iliescu.
Cu deosebit respect
semneaza
modelul romanesc

modelul romanesc spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Iosif spunea...

Daca te-ar vedea Caragiale ti-ar spune cu certitudine: "Amice! Esti idiot".

Ai ajuns aici si vorbesti de modelul suedez si de Ion Iliescu, dar te-ai intrebat ce are pendula cu prefectura? Dupa ce te lamuresti in privinta asta revino pe aici si incearca sa faci niste analize serioase, nu ca asta de acum.Pseudo -intelectuala. Ba chiar intestinala, cu accente diareice.

PS. Ti-am sters unul din mesaje pt ca nu vreau sa creada lumea ca pe langa balbaiala congenitala de care suferi, mai esti si fericitul posesor al unei lipse acute de inteligentza.