vineri, 7 martie 2008

Polls Closed

Acum o saptamana am postat pe acest blog trei chestionare spre a fi votate de catre vizitatorii blogului meu. Unii le-au votat iar altii au trecut mai departe fara sa isi exprime opiniile lor.

Daca imi este permis, voi comenta rezultatele celor trei chestionare, asa cum le vad din propriul meu unghi de vedere. Deci...

In primul chestionar am cerut parerea vizitatorilor mei referitoare la opiniile mele prezentate in episodul 4 al serialului "Ce face pisica in nisip?" . Surprinzator sau nu , 94% din totalul celor care au raspuns cred ca opiniile mele sunt pertinente (165 de voturi), si doar 4% din cei ce au raspuns cred contrariul. Asta insemna ca
opiniile mele coincid cu cele ale celor 165 de vizitatori care si-au exprimat opinia in acelasi mod ca mine. NU vreau sa fac nicio interpretare tendentioasa si nici nu vreau sa fac extrapolari la intreaga masa a celor care au vazut modul cum s-a desfasurat preselectia finala nationala a concursului Eurovision 2008.



In al doilea chestionar am vrut sa aflu care este parerea generala a vizitatorilor blogului meu referitoare la modalitatile prin care mai poate fi recastigata onoarea TVR in urma acestei controverse.

157 de voturi, adica 67% din cei care au raspuns la chestionar cred ca cea mai bina solutie este ca melodia lui A. Tudor sa fie retrasa , iar in locul acesteia sa fie trimisa la Belgrad melodia de pe locul 2.

39 de votanti ( adica 16% din total votanti la acest chestionar) cer sa se aplice in mod real principiul 50% din nota finala este reprezentat de votul publicului iar 50 % sa fie nota juriului.

22 de persoane, adica 9% din totalul votantilor la acest chestionar vor nici mai mult si nici mai putin decat sa se retraga melodia lui A. Tudor si sa nu mai fie delegata nicio alta melodie la aceasta Editie a Eurovisionului.

5 votanti (2%) cer pur si simplu Demisia managerului de proiect Eurovision 2008- Dl. Duma, iar 9 votanti ( 3%) cer Demisia dlui Socaciu din Consiliul de Administratie al TVR.
Mai trebuie comentate in vreun fel aceste voturi?




Ultimul chestionar am vrut sa lamureasca pe cei interesati daca este normal ca TVR sa apeleze entru expertizarea melodiei presupus plagiate la UCMR-ADA si nu la ORDA. Daca e sa ne luam dupa ce spun site-urile celor doua institutii/organizatii, doar ORDA poate efectua expertize de specialitate, iar UCMR-ADA isi poate ELABORA OPINIA in situatia in care ii sunt inmanate spre analiza niste piese muzicale suspectate de plagiat. Din acest considerent cred ca cei 33 de votanti care au spus ca este normal acest lucru, fie nu au stiut si au fost de buna credintza, fie au stiut si nu au fost de buna credinta. Nu judec insa pe nimeni. Despre cei 134 de votanti care au raspuns ca nu este normal acest lucru, cred ca fie au citit argumentele pe care le-am postat in episodul 4, fie ca sunt juristi de meserie.


Rezultatele acestor trei chestionare mi-au intarit convingerea ca opiniile mele exprimate in acest blog contin o doza de bun simt, necaracteristica celor care vor sa ma/ne convinga de contrariu.

2 comentarii:

Lady_Anda spunea...

am creat un fan club pe myspace ptr vlad mirita..va rog sa nu ma acuzati de plagiat :D

http://www.myspace.com/vlad_mirita

ramona spunea...

buna, iosif, am gasit pe situl EBU cateva documente ale UE pe care ei spun ca le respecta. eu nu sunt niciun fel de expert, dar citeste ce spune art.5 din

# Recommendation of the European Parliament and of the Council on the protection of minors and human dignity and on the right of reply in relation to the competitiveness of the European audiovisual and on-line information services industry - 20 December 2006 #

pe care il gasesti la adresa http://www.ebu.ch/en/legal/reference/eu/index.php

art.5
si tvr face parte din aceasta EBU, care, chipurile, respecta prevederile acestui document.

sper sa-ti fie de folos. pe mine cu siguranta m-a intrigat.