marți, 28 octombrie 2008

Cu doua intrebari retorice....

...am inceput acest blog. Cu " a fost sau nu a fost? " si cu " Ce face pisica in nisip?". Nu intamplator.

Revolta multora din acele zile de dupa toata povestea cu eurovisionul romanesc ( cu e mic) si naivitatea mea privitoare la traiul intr-o tzara din UE , m-au facut sa cred ca evidentele nu pot fi ignorate . Insa...asa cum am avut ocazia sa ma conving in ultimul an, in Romania cand un lucru pute, in care sunt implicate asa-zise personalitati si asa-zise VIP-uri locale ( care de fapt in ochii mei sunt niste " brontozauri" ), sunt multi care fac ce face pisica in nisip. Adica mai pe romaneste, acesti indivizi ascund rahatul in nisip. Si tragic pentru noi e ca acesti indivizi sunt din institutii ale statului si sunt platiti din bani publici.

Parerea mea e ca diletantii , oportunistii si interesatii, cu care m-am intersectat absolut accidental in demersul meu, sunt cei care lasa urme " mucilaginoase" in amintirile celor care au avut nesansa sa intalneasca " democratia originala" ( sa traieste Nea Nelu', in lanturi si numai cu paine si sare, eventual si cu apa)romaneasca.

Nu mai vars picatura de cerneala si nici nu mai uzez tastatura calculatorului de pomana, pentru ca schimbarea de mentalitate a celor din functii cheie din tot felul de institutii publice este o sperantza ce va sfarsi ca o iluzie. Ma limitez insa sa il parafrazez pe "filosoful spagatului" : Traim in Romania si asta ne mananca tot timpul.

Ca liber cugetator ma intreb care mama dracului e rolul CNCD-ului in democratia asta a noastra originala de tot, pe bani publici? Ca vad tare multe similitudini intre modul in care ea functioneaza si cel in care functiona ( mai functioneaza tot asa?) CNSAS. In fine , si CNCD-ul se pare ca hotaraste asa cum hotara pe vremuri nu prea indepartate si CNSAS , desi nu are nici in clin si nici in maneca cu autoritatea judecatoreasca care e investita prin Constitutie sa judece si sa hotarasca in privintza disputelor de natura juridica. Ne facem ca nu am sesizat asta si trecem mai departe. Doar suntem in Romania mereu surprinzatoare. Eterna si fascinanta.

Bun. Si ca sa nu o mai lungesc prea mult, analizati si voi cum se poate exprima intreg colectivul de membrii din Colegiul Director al CNCD , atunci cand hotarasc cam cum a stat treaba in Dosarul 171/2008.
Pe vremuri, intr-o sceneta a grupului Voua fusese o expresie care mi-a placut enorm si pe care am retinut-o in memorie si care se potriveste de minune in situatia de fatza:

"Am ramas sidefat..."

Da..asa am ramas cand am ajuns sa citesc penultima si ultima pagina din hotararea CNCD in dosarul 171. Am subliniat lucrurile alea atat de ferme si totusi atat de contradictorii. Concluzionez si pun punct totodata, lasandu-va sa va delectati cu textul hotararii : CNCD nu era competent sa emita vreo hotarare in cauza si totusi o face cu autoritate. Se mai poate comenta ceva? " Restul e tacere"?













2 comentarii:

Anonim spunea...

hai thanks

Iosif spunea...

ce vrei sa spui cu asta?